söndag 25 november 2012

Handtag vare här!

Handtag hela helgen. Jag fick så dåligt samvete nu i eftermiddags för att jag stängt in mig i källaren hela helgen. För att råda bot på det tog jag med familjen på en bowlingrunda. Så nu är alla glada igen!

Under mina timmar i källaren har jag hunnit massor! Kopparna "Milla no.I" som jag drejade i veckan var lagom torra så att jag kunde "beskicka" dem. Jag vet! Det finns massor av underliga keramikord... Skröja, beskicka, kavalett och mirett. Kan vara bra att ha på lager om man träffar en riktig Keramiker nån gång.
Jag har satt på handtag på kopparna och gjort dekoren i botten. Så nu ska de bara torka så att de kan brännas första vändan..."Skröjas".

Glaserat har jag gjort. Massor av skapelser som tillverkades under invigningen. Nästan allt fick plats i ugnen, så på torsdag kan alla ni som gjorde saker få komma och hämta dem. Kom förbi efter kl. 18, då är jag hemma.

Nu ska jag lägga mig i soffan och slappa!
Kram Camilla

Beskickar! Fixar till en schyst botten och
gör grunden till dekoren med prickarna.

Lerkorvar som blir över när man beskickat.
Tänk om man skulle göra något av det...?

Prick, prick, prick...

...och så handtag!

2 kommentarer:

  1. Men jag har visst missat något riktigt spännande och fint ser jag!!! Du kanske har öppet någon kväll eller efm för jag skulle gärna vilja komma och se på allt det fina som du har gjort. Himmel så duktig du är ♥

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!

    Så kul att du har hittat hit! Visst får du komma och kika i verkstan. Det är bara att du slår en signal när lusten faller på så ser vi om jag är på plats.
    Jag har ju förstås mitt vanliga jobb dagtid men jag brukar vara hemma efter 18.00, och helger är jag också hemma.
    Mitt nummer är 0739-79 66 15

    Camilla

    SvaraRadera