torsdag 22 november 2012

Skavsår, ett minne blott!

Jajjamän! Man kan dreja så att man får skavsår. Om leran innehåller chamott, dvs. små små sandkorn får man ont i händerna tillslut.
Till min stora glädje hittade jag en säck lera utan chamott!! En himelsk upplevelse att dreja med!
I lördags på mitt lilla event fick jag en uppsjö beställningar (ok... fler än en...) på kaffekoppen "Milla no.I" så nu kan jag dreja med händerna i behåll.

Hoppas bara att leran besvarar mina förväntningar på duglighet genom hela processen med torkning, bränning och glasering. Så typiskt mig att inte testa först...

Det gäller att dreja många koppar så att några blir
någolunda lika och kan matchas...
 
Efter middagen ikväll blir det att slinka ner i verkstan igen
och fortsätta dreja! Är det någon som vill mig nått kvällstid så
vet ni vart jag håller hus...
 
Här kommer några fler bilder...
Ha en skön torsdagkväll!
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar