lördag 10 november 2012

Klurigt med glasyr

Riktigt klurigt. Det är en överraskning varje gång man öppnar ugnen. Men först måste man vänta jääätte länge innan man får öppna.
Jag testade en ny glasyr som skulle bli grå. Min önskan och gissning var betong-grå men ack så fel jag hade. Den blev moss-grön!!
Som tur var testade jag på en redan misslyckad skål som säckade ihop när jag drejade. Jag passade på att gå crazy på den och veckade den lite här och där istället.
Nu när även glasyren misslyckades så ska jag göra ett till test på den. Om jag doppar kanten i turkos glasyr kanske den blir så där konstnärlig och murrig. Något jag igentligen inte gillar men drivkraften jag har att aldrig ge upp tvingar mig att göra det...

Några andra saker blev dock som jag hade tänkt mig!

Ha en skön lördag vänner!






Den mossiga skålen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar