söndag 2 december 2012

Namnsdagsfika och elkedjetrassel

Första advent. Frossa i granris, mossa och elkedjor. Elkedjor... Varje år när jag plockar upp dem ur kartongen är det ett enda stort trassel. Hur kan det bli så?? Jag som är så ordentlig...:-)
Efter ett par väl valda otrevliga ord sitter de uppe iallafall och jag fullkomligt älskar myspyskänslan som de skapar.

I lördags var det Oscardagen. Vi kör hårt på namnsdagar i vår familj och firar alltid med tårta och en liten present. Köpetårta!... Vad har hänt? Jag som alltid tänker -Varför köpa något när man kan göra det själv? Jag börjar slappa till! Förmodligen ett hälsosamt tecken... Jag har dock gjort fatet själv. Ha!

Kram på er och ha en mysig första advent!

För övrigt en riktigt snygg köpetårta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar