söndag 13 januari 2013

Tjocka skålar är också snygga...

...konstaterar Madde när hos efter 16 år tar upp drejandet igen. Att dreja tunnt kan vara lite trixit när man är ovan. Men den tjocka skålen blev jättefin! Det kavlades lite hjärtan också som ska få pryda framtida gåbort-presenter. Perfekt att ha hemma på lager.

Jag ger mig på ugnsformarna igen... Nu ni! Banne mig om detta inte går vägen! Jag skippar fötterna denna gång. Det eliminerar risken att den sjunker ner på mitten. Better safe than sorry!

Dags att tända brasan, det springer omkring isbjörnar här! Burr!
Hej på er!
Camilla
 





 

4 kommentarer:

  1. Så härliga saker du tillverkar Camilla. Jag tycker att du är jätteduktig. Tänkte nog att mamman din och jag skulle ta en dag hos dig och dreja lite.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!
      Ja, absolut, det måste ni göra. Jag vet att hon planerar att komma. Då får hon ta med sig dig och hennes jobbarkompis Maud. Det skulle vara ritkigt kul!
      Vi får tjata lite på henne så kommer hon nog till skott tillslut :-)
      Kram Camilla

      Radera
  2. Tusen tack för att du "tog dig ann" mig :) Jag kommer tillbaka det kan jag lova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Madde!

      Vi tar en sväng med småboysen också i slutet på feb.
      Kram

      Radera