söndag 1 december 2013

Man skulle vara superhjälte...

En sån som kan flyga snabbt mellan affärerna. Köpa julklappar. Swish! Blommor, saffran, 3 ton ljus. Swosh! Köpa grejer till det där Ernst gjorde på TV. Ingen jul utan Ernst pyssel.
Flyga hem och tvätta fönster, för det går ju inte att sätta upp adventsbelysningen annars. Sedan dekorera trädgården...
Familjen! Just det ja. Vi bakar lussebullar tillsammans och gör eget julgranspynt. Knäck och hela balletten! Vansinnigt idylliskt. Det måste man annars rasar hela julstämningen samman och det blir ingen jul.

Men nu är jag ju ingen superhero. Även om jag inbillar mig det ibland. Min flygardräkt fungerar i alla fall inte. Så hur ska jag lösa det här? 3000 saker som jag vill göra innan jul. Dels för att jag gillar att pyssla och göra fint men även för att resten av familjen ska få en fin och mysig jul.

Jag måste nog prioritera här. Vad är viktigast?
Att hela familjen mår bra och är tillsammans så klart.
Bort med Ernst och alla inredningstidningar som får mig att gå på högvarv. Nu ska vi ha mysigt tillsammans. På riktigt!

Bara jag får lite hyacinter... och lite enris... stearinljus. Jag hinner nog baka lussebullar ändå. STOPP! Ska vi ta det här från början Camilla?

Vi får se hur det här går...
Kram och trevlig 1 advent!
Myshörnan som står tom och hånler åt mig.
Den säger "Här kommer du aldrig ha tid att sitta!"

Jag ska bara... Lite hyacinter måste man ju ha i alla fall.

De här ska jag begrava i trädgården!

Jag råkade slänga dit några äpplen
i alla hast... Men inget mer, jag lovar.

Nu sitter jag faktiskt och myser i fåtöljen!
Ha! Där fick du! Jag kan faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar