söndag 29 december 2013

Det där med vernissage...

Måste man det? Jag tycker det låter väldigt pretentiöst och högtravande.
Vernissage har för mig konstnärer med djupa tankar. Dessa tankar ska diskuteras och vändas ut och in på, ackompanjerat av ljuv stråkmusik, svarta klänningar, champagne och mingel.
Förutom det sista, champagne och mingel så låter vernissage inte som min grej att ha.

Jag har ingen djup mening med min keramik. Jag gör bruksföremål punkt. Skålar och koppar som ska vara funktionella och trevliga att ta fram när man sitter själv vid frukostbordet eller vid en middag med kompisar.

Jag träffar dig dock gärna! En fika på Naturens hus där jag har min keramik under januari och februari. Ring mig så träffas vi där. Tar en kaffe och något riktigt gott och kladdigt till. Keramiken står där på hyllorna i all enkelhet. Det passar mig utomordentligt!

Kram på er och hoppas vi ses!
Camilla


Snö som det borde vara så här års...

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar