söndag 6 oktober 2013

Kusiner och gamla tanter

Mina kusiner. Vi träffas inte så ofta så därför var det extra kul när de kom till mig på en Prova-På. De gjorde kannor och kavlade fat. Vi käkade godis, fikade och pratade om allt som behövde uppdateras. Mysigt!

Och så till de gamla tanterna... Nej, inte min mormor. Hon är i Turkiet och partar med min mamma. Krutgumma, sån ska jag också bli!
Jag pratar om mina Mårbackapelargoner. För mig är de som gamla tanter. De utstrålar en enorm känsla av hemtrevlighet. De har många år på nacken och det syns på grenarna som är lite knotiga och brungrå men väldigt starka.
De har säkert kafferep med småkakor när ingen ser!
Nu ska de få vila i källaren under vintern.

Ha en skön söndagkväll vänner!

Camilla
Tänk om de är slut när jag vänder ryggen till!
Pelargonerna kanske är för trötta för kafferep
och småkakor så här års.
 


Här är de i sin bästa form!
 
Hej kusiner! Tack för ni kom, så kul det var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar