fredag 16 augusti 2013

På tur i Rynninge!

Imorgon får ni ta er en tur i bostadsområdet Rynninge i Örebro om ni har möjlighet. Det är loppis i hela området, gata upp och gata ner mellan kl. 10 och 15. Och så får ni inte missa att komma förbi mig och titta på min keramik. Jag har gjort koppar, små och stora skålar, vaser, kakfat på fot och lite fat.

Nu väntar jag bara på att den nedrans ugnen ska bli klar. Där har jag en hel del som jag tänkte sälja imorgon... Jag åkte från jobbet med eld i baken idag för att glasera det sista och få igång ugnen. Det tar egentligen ett helt dygn för ugnen att blir klar och hinna svalna av innan man kan plocka ut sakerna. Imorgon tänkte jag tänja lite på det där... När temperaturen nått 1250° och är på väg ner tänkte jag tjyvöppna lite. Bara lite... och stänga...och öppna... och stänga så jag kan plocka ut sakerna innan folk har hunnit gå hem.

Så kom och se hur det gått för mig! Vikingavägen 6, 703 65 Örebro är adressen.

...och så har vi ju också ett par loppisbord med allehanda saker.

Kram Camilla






 
Långsammast i världen... Kom igen nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar