tisdag 18 juni 2013

Doppi dopp

Glaserar för fullt idag. Det blir vitt och turkost. Några koppar som ska bli turkosa och det blir nog lite dekaler på dem också.
Lilla mamma fyller år snart. Hon vet vad hon kommer få i födelsedagspresent. I julklapp och morsdagspresent också för den delen. Det blir liksom ingen överraskning längre... I år fick hon till och med ge mig mått på en skål som hon saknade :-).

Nu ska jag ner och knåda några kilo lera inför morgondagen. Då ska jag vara fröken igen till en grupp tjejer som kommer och provar på att lera. Det är så kul!!

Go kväll på er!

Skrapar bort glasyr på undersidan,
annars fastnar godset i ugnen...
Har missat den lilla detaljen ett par gånger :-(

Torkar rent!


...och ner i ugnen. Imorgon kväll är det klart!

7 kommentarer:

  1. Ett tips, skrapa m ett kort istället, typ busskort, lånekort el kreditkort. Då spar du tid!

    SvaraRadera
  2. Ja, varför har jag inte tänkt på det? Man blir bara fast i det man har lärt sig en gång.
    Tack för tipset!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Vad är det för turkos glasyr du använder! Den är så fin! /hobbydrejaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, jag gillar den skarpt med!
      Jag köper en turkos färgkropp från Seemans som heter 21543 och så blandar jag i lite nr. 66 limegrön färgkropp också.
      Ha en skön dag!
      Camilla

      Radera
  4. Blandar man den i vit bas elr transparant? Kanske dum fråga men jag är bara hobbypysslare!

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Ingen dum fråga alls! :-) Jag blandar den i en vit glasyr med 10% styrka.
    Lycka till!

    SvaraRadera