söndag 17 februari 2013

Spets i alla former

Igår var det en härlig grupp tjejer i min verkstad. Det kavlades fat med spetsdukar som aldrig förr. De flesta ska bli vita, det är bra för då minimerar jag risken att blanda ihop det.
Annars skriver jag små lappar som förhoppningsvis ska ge mig ledtrådar om vems som var vems fat och vilken glasyr det skulle ha.
Jag har lite hjälp att skriva idag! Bosse, vår katt gör mig sällskap... Tydligen är även datormöss intressanta.

Kram på er
Finfin ljuslykta!




 
Här är FAB Frida's idé, en ballong används
som mall för att göra ett ägg.
 


Bosse hjälper till lite...

5 kommentarer:

  1. Åh, en örebrokeramiker till - så trevligt! Nu kommer jag att följa din blogg. Knåda på! Hälsningar Kajsa

    SvaraRadera
  2. Halloj Kajsa!

    Ja, en väldigt färsk sådan. Jag håller mig på hobbynivå och det är så kul och okomplicerat att bara gå ner i verkstan när jag känner för det.
    Kul att du hittade hit!

    Camilla

    SvaraRadera
  3. Tack för en jätte rolig o inspirerande eftermiddag. Det lär bli fler gånger
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Annica!
      Ni kunde ju det här! Massor med fina fat. Nu står de på tork och i början på nästa vecka åker de in i ugnen, första bränningen. Sedan glaserar jag och så ska de brännas en gång till.
      Slår en pling till dig när de är klara.
      Kram Camilla

      Radera